Pomiary, analizy i optymalizacja poziomu drgań
Pomiary i analiza spektrum drgań oraz wyważanie układów dynamicznych dla lotnictwa i przemysłu. Wykorzystywane urządzenia pomiarowe pozwalają na pomiary i optymalizację poziomu drgań przekładni, turbin, reduktorów wentylatorów, wiatraków, wirników, śmigieł, łożysk, kół zębatych, silników turbinowych i tłokowych, zespołów napędowych, kabin, samolotów, śmigłowców, dmuchaw, wentylatorów tuneli aerodynamicznych, symulatorów swobodnego spadania itp.
W wielu przypadkach możliwa jest minimalizacja drgań przez wyważenie lub regulację miejscowych tłumików drgań. Dzięki temu komfort użytkowania i czas niezawodnej eksploatacji rosną przy minimalizacji kosztów obsługi.
Silniki turbinowe, More STC
Pomiary spektrum drgań silników Pratt & Whitney Canada PT6A niezbędne przy obsłudze wg stanu – przedłużaniu resursu silnika wg MORE STC.
Już ponad 2500 silników PT6A jest serwisowanych według programu pozwalającego wydłużyć resurs międzyremontowy nawet do 8000FH. Z programu korzystają z powodzeniem firmy w Polsce i na świecie. Oferujemy pomiary i monitoring trendu drgań w ramach programu obsługi MORE STC. Każdy pomiar kończy się wygenerowaniem raportu wg wymagań firmy MORE.
Obsługa wg stanu technicznego z wykorzystaniem analizy widma drgań
Poziom wibracji rośnie wraz ze zużywaniem się komponentu. Zastosowanie monitoringu drgań pozwala na wczesną lokalizację i usunięcie usterki – zanim rozwinie się, uszkadzając inne elementy układu, co powoduje kosztowne awarie i przestoje. Nowoczesny system pomiarowy Micro VibII z wykorzystaniem aplikacji MicroBase Professional pozwala na identyfikację podzespołów układu, które są przyczyną drgań. Aplikacja ułatwia raportowanie, przesyłanie i archiwizację wyników pomiarów. JS Helicopters zapewnia wsparcie w zakresie metodologii pomiaru i interpretacji wyników.
Torowanie, wyważanie, obsługa śmigłowców
Torowanie i
wyważanie śmigłowców wszystkich typów.
Lot helikopterem nie musi wiązać się ze znoszeniem uciążliwych wstrząsów, kiedy drgania przenoszone z podzespołów na kadłub są odczuwane przez pasażerów. W większości przypadków da się znacząco poprawić komfort lotu. Niższy poziom drgań skutkuje większą trwałością komponentów, co wprost przekłada się na koszty obsługi maszyny.
Usługi w ramach uprawnień do obsługi śmigłowców Part 66 lub we współpracy z organizacjami obsługowymi Part 145 / Part M na śmigłowcach typu:
- McDonnell Douglas MD 500 (Hughes)
- modele: MD 369, MD 500D/E , MD 520N, MD 530F.
- Airbus
(dawniej Eurocopter)
- modele: AS350 Écureuil, H120 Colibri (dawniej EC120), H130 (EC130), H135 ( EC135), H145 (EC145)
- PZL Świdnik
- modele: SW-4 „Puszczyk”, W-3 „Sokół”,
- Enstrom
Helicopter Corporation
- modele: F-28, F-28A, F-28B, F-28C, F-28F Falcon, 280 Shark, 280C Shark, 280F, 280FX, TH180, 480, 480B, TH-28
- Schweizer
RSG
- modele serii 300 (tłokowe), 333 (turbinowe)
- Robinson
Helicopter Corporation
- modele R22, R44, R66
- Hélicoptères
Guimbal
- modele Cabri G2, Alpha2
- Bell
Helicopters
- modele serii 407
- Leonardo
Company (dawniej Agusta Westland)
- AW 119
- AW 119
Na życzenie Klienta możliwość przygotowania obsługi i serwisu innych typów śmigłowców.
Wyważanie śmigieł samolotów
Wyważanie śmigieł to prosta czynność, która nie trwa długo a znacząco potrafi podnieść komfort podróżowania samolotem.
Podczas wyważania mierzy się poziom drgań generowanych przez pracujące śmigło. Zminimalizować drgania można za pomocą małych mas – podkładek wyważających mocowanych w wyznaczonych przez producenta miejscach – zgodnie z instrukcją obsługi śmigła. Pozwala to zniwelować nierównomierny rozkład masy układu wokół środka obrotu i zmniejszyć drgania generowane przez układ do możliwie najniższego poziomu. Starsze systemy do wyważania nie dają dokładnych pomiarów. Nowoczesny, cyfrowy system Micro VibII pozwala na precyzyjne odczyty i korekty poziomu drgań – co przekłada się na komfort podróżowania samolotem.